This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
STEAM veikla „Trijų spalvų žaismas“ su „Nykštukų“, „Žirniukų“ ir „Obuoliukų“ grupėmis.
Trijų grupių ugdytiniai drauge tyrinėjo gabalinio cukraus savybes, eksperimentavo su spalvomis:
- Gabalinį cukrų ragavo, įsitikindami ar tikrai saldus, čiupinėjo, ir lygino su smulkiu cukrumi.
- Iš cukraus gabalėlių kiekviena grupė statė bokštus, pilis, rūmus….
- Sumaišę indeliuose dažus su vandeniu, pasigamino 3 spalvų tirpalus.
- Vėliau su pasirinkta spalva ir pipete lašino dažus ir stebėjo, kaip dažai susigeria iš viršaus, šono, kas atsitinka susimaišius 3 spalvom.
Rezultatas: kai kurie cukraus kubeliai tapo kontrastingų spalvų. Kai kurie kubeliai ištirpo. Aiškinomės kodėl taip nutiko.
Išvada: Cukraus kubeliai yra puikus pagalbininkas tyrinėti tokias mokslo sąvokas, kaip absorbcija (sugėrimas ir tirpinimas), naudojant spalvotą vandenį. Lašindami dažus su pipete vaikai lavino rankų judesių koordinavimą ir kontrolę, skaičiavo, kiek dažų sulašino, mokėsi suvokti priežasties-pasekmės rezultatus. Atlikdami bandymus tyrinėjo, kaip cukrus sugeria vandenį, kada cukraus kubeliai pradeda byrėti ir tirpti. Eksperimentuodami vaikai suvokė, kad cukraus kubeliai sugėrė vandenį ne tik į apačią, bet ir į viršų bei į šoną.
Informaciją parengė auklėtoja metodininkė Asta Žvigaitienė
Atnaujinta: 2020-02-26