+370 (41) 52-39-25

info@pauc.lt

Papilės g. 3, LT-76196 Šiauliai

STEAM veiklos: „Žiemos išdaigos“ ikimokyklinio amžiaus grupėje „Obuoliukai“ (4–5 m.)

„Snieginukai“
O kodėl mes negalėtume kažką padaryti iš sniego, gal žmogeliuką? – klausia vaikai po peržiūrėto filmuko. Ši vaikų idėja buvo priimta teigiamai ir mielai realizuota drauge.
Prireikė spalvoto popieriaus, 3 litro stiklainio, gamtinės medžiagos, na ir žinoma sniego. Drauge eksperimentavome, kurdami tarėmės, ieškojome tinkamų sprendimų ir svarbiausia labai džiaugėmės savitu gautu kūrybos procesu, tai „Snieginukai“. Tai mūsų draugai bus ir mes juos prižiūrėsime, – pasakė vaikai.

„Ledo mandalos“
Tikslas: išsiaiškinti, kaip keičiasi augalas tam tikromis sąlygomis. Patys dėliojo į pasirinktus indelius įvairius augalėlius. Stebėjo, kaip ledui šąlant, keičiasi augalo struktūra, o tirpstant keičiasi ledo forma ir padarė patys vaikai išvadą, kodėl taip nutinka.

„Dovana paukšteliams – lesalas“
Žiūrėdami pro langą vaikai pamatė atskrendančius paukštelius ir iškilo klausimas, ką jie tokiu šaltu oru lesa? Susimąstėme visi ir suskubome jiems į pagalbą.
Sužinoję vaikai, koks lesalas jiems tinkamas, drauge visi ėmėmės „darbo“. Gaminome keksiukus iš taukų ir įvairių kruopų, grūdų, saulėgrąžų ir iš antrinių žaliavų ( pieno pakuočių, popieriaus ritinėlių). Gauti rezultatu – „skanėstu paukšteliams“ džiaugėsi ne tik vaikai, bet ir suaugusieji. O dar visiems emocijų pliūpsnio suteikė, kai tik pakabinome lesalą, tuo pat sulaukėme svečių….

„Mikrobai“
Vyko pokalbis apie žiemą, sniegą ir vaikai pasiūlė parsinešti sniego iš žaidimo aikštelės, nuo gatvės ir švaraus balto sniego. Stebėjo pro padidinamąjį stiklą, kaip jis tirpsta ir kuo virsta. Lygino skirtingus indus. Padarė patys vaikai išvadą, jog pats nešvariausias sniegas nuo gatvės ir jame yra tūkstančiai, ar net milijonai mikrobų, todėl geriau sniego nevalgyti ir kitam tai pasakytų.

„Ledo tirpsmas“
Stebėjo ledo kubelių tirpimą skirtingomis sąlygomis: paliktą tirpti ant stalo, prie radiatoriaus, užbėrus cukraus, druskos, užpylus karšto ir šalto vandens ir acto.

Stebėjo, kas greičiau tirpsta, kas lėčiau. Savo rezultatus fiksavo popieriaus lape. Padarė išvadą, jog greičiausiai tirpsta nuo karščio. Savo rezultatus užfiksavo popieriaus lapuose.

„Besmegeniai kitaip“
Vaikai labai džiaugėsi sniegu, todėl buvo jiems pasiūlyta parsinešti sniego į grupę. Ir iš karto su pirštinėmis pradėjo lipdyti besmegenius. Dėjo ant padėklo, o kitus nulipdytus besmegenius apgyvendino plastikiniame maišelyje. Užspaudę ir apgyvendinę besmegenius maišelyje nupiešė jiems su markeriu akis, nosį, galvą, rankas, sagas, skaičiavo… Stebėjo, kaip keičiasi jų pavidalas kambario temperatūroje. Supratome, kaip svarbu yra tai užfiksuoti. Bet atsikėlusių iš po pietų
miego laukė staigmena. Vietoj besmegenio – vanduo.

„Ledo-sniego pilis“
Lauke esant dideliam šalčiui įvairaus dydžio indus pripylėme vandens ir išnešėme į lauką. Ryte visi patikrinome ar vanduo esantis skirtingo dydžio induose, spaudžiant dideliam šalčiui užšąlo. Taip kelias dienas visus turėtus indus pripylėme vandens.
Tačiau po kelių dienų pastebėjo vaikai, jog oras pradėjo šilti ir iš vakaro vandens indai neužšąlo, todėl norint pasiekti mūsų numatytą tikslą, sugalvojome į kibirus pripildyti sniego, kad pasiektume tikslą. Aiškinomės, kaip pagaminti tvirtas sniego plytas, tvirtesnę pilį. Pastatyta „Lego-sniego pilis“. Tikslas buvo pasiektas, visi drauge sušukome: valio! Ledo pilis pastatyta iš skirtingo dydžio sušalusių ledo gabalų. Tačiau vaikai įsitikino, jog ledas gali būti ne tik baltas, bet ir spalvotas, kurį patys nudažė.

„Gyvūnai užšalo lede“
Vaikams iškilo klausimas ar šiaurėje gyvenantiems gyvūnams nešalta? Vaikų atsakymas buvo šalta. Pabuvome ekspeditoriais, kad įsitikinti, ar jiems tikrai šalta.
Pripylėme indą vandens ir pridėjome gyvūnų, užšaldėme. Į kitą indą pripylėme šalto ledinio vandens ir panardinome gyvūnų. Vaikai pasinėrė į pojūčių pasaulį, įsitikino, koks ledinis vanduo yra šaltas. Finale vaikai daužė sušalusį ledą su plaktukais, kad kuo greičiau išvaduotų gyvūnus iš šalčio.

„Ledo pasaka“
Užšaldę ledą plastikiniuose maišeliuose ir išėmę, nustebome kokio grožio ledo gabalai. Tuomet pasiūlėme pasirinkti norimas guašo spalvas ir vaikai piešė ledo pasaką. Vėliau ledui tirpstant, stebėjo, kaip liejasi spalvos ir kinta ledo forma.

Išvados ir rezultatas:
1. Įvykdydami visas veiklas įgijo tiriamosios-eksperimentinės patirties.
2. Ugdomas probleminis mąstymas, gebėjimas daryti išvadas ir jas užfiksuoti popieriaus lape.
3. Žaismingose, patirtinėse veiklose vaikai lavino: aplinkos pažinimą, matematines žinias, smulkiąją motoriką, meninius gebėjimus, sakytinę kalbą, dėmesio sutelkimą ir pastabumą.
4. Ugdoma kantrybė, kūrybiškumas, gebėjimas drąsiai reikšti savo mintis, ieškojo tinkamų sprendimo būdų bedradarbiaudami.
5. Atrado, išbandė sniego galimybes ir patyrė žiemos džiaugsmus tiek lauke, tiek grupėje.

Tobulintos pagrindinės pažinimo sritys: tyrinėjimas, mokėjimas mokytis, aplinkos pažinimas, problemų sprendimas.

Informaciją parengė ikimokyklinio ugdymo auklėtoja metodininkė Asta Žvigaitienė ir vyresnio auklėtoja Jurgita Kvietkauskienė.

Atnaujinta: 2021-03-15

PARTNERIAI
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Bitė”
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Bitė”
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Sigutė”
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Sigutė”
Šiaulių lopšelis darželis ,,Žilvitis”
Šiaulių lopšelis darželis ,,Žilvitis”
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Gluosnis”
Šiaulių lopšelis-darželis ,,Gluosnis”
Klaipėdos regos ugdymo centras
Klaipėdos regos ugdymo centras
Panevėžio regos centras ,,Linelis”
Panevėžio regos centras ,,Linelis”
Sveikatiada
Sveikatiada
Sveika mokykla
Sveika mokykla
Lietuvos mažųjų žaidynės
Lietuvos mažųjų žaidynės
Elektroninis dienynas
Elektroninis dienynas